پيشنهاد مي شود




-كليد اتاق زير شيرواني پيش توست؟ا
+بله
-آنرا به من بده.
-در اين خانه كليد ها نزد من مي ماند
+اما من همسر آبسالون هستم
-و من مادر او هستم ، براي يك سگ پير اسان نيست كه فنون تازه را بيآ موزد
#و براي يك زن جوان نيز ؛ زندگي با يك همسر پير آسان نيست
#شما خيلي به او سخت مي گيريد
-مي خواهم همسر خوبي برايت باشد
# هست
- هنگامي كه همسر اول تو زنده بود...
# اما او ديگر زنده نيست
-اما پسر تو زنده است و اكنون به خانه باز مي گردد ؛نزد مادري تازه ؛ مادري كه سالها از خود او جوانتر است
# خوب كه چه
- كه چه؟
.........


كارگردان :كارل تئودور دراير
كارل تئودور دراير در سوم فوريه 1899 در كپنهاگ دانمارك به دنيا آمد. مادرش به هنگام زايمان درگذشت زوج سالخورده‌اي نوزاد را به فرزندي پذيرفتند والدين جديد او پيرو لوتر بودند و او را تحت تربيتي به شدت مذهبي بزرگ كردند. در جواني شغل‌هاي مختلفي داشت از جمله به عنوان نوازنده پيانو در يك كافه يا مدتي كارمند تلگراف شمال بود تا اينكه مشغول خبرنگاري شد. گزارش‌ها و مقاله‌هاي ورزشي، تئاتري و سينمايي او پرطرفدار بود. در سال 1912 نظر تهيه‌كنندگان دانماركي به استعداد او جلب شد، اول در تهيه ميان‌نويس فيلم‌هاي صامت دعوت به همكاري شد و سپس 25 فيلمنامه نوشت كه از روي همگي توسط فيلمسازان مختلف فيلم ساخته شد تا اينكه در سال 1919نخستين فيلمش را كارگرداني كرد وي يكي از بزرگان تاريخ سينماست.ا


وبسايت شخصي كارل دراير:http://www.carldreyer.com/



پ.ن : شاهكاره حتما ببينين




No comments: